domingo, 13 de diciembre de 2009

Mi árbol "IDEALÓGICO".

Hace unas semanas mientras rebuscaba en un baúl de mis abuelos en búsqueda de cualquier prenda o parte del ajuar que me sirviera como punto de partida para una nueva colección, me encontré con una gran sorpresa, una caja repleta de fotos de mis antepasados. Fui directamente a interrogar a mi abuelo, que con 94 años recién cumplidos mantiene intactos muchos de sus recuerdos. Y poco a poco fuimos reconstruyendo y separando a familiares de parientes lejanos, amigos de conocidos y así por fin poder formar mi árbol genealógico en imágenes.

Al llegar al despacho rápidamente mostré el hallazgo a mis compañeros y al instante surgieron varias historias basadas en dicha búsqueda y su posterior resultado. Una de ellas me llamo poderosamente la atención. Uno de mis ellos se había “inventado” gran parte de la historia, en imágenes, de sus antepasados. Vamos, que gracias a Google Imágenes se había reconstruido un árbol “idealógico”, es decir, imprimió y enmarco gran parte de ese “pasado” de alta burguesía y desdecía militar. Y todo por un sencillo motivo, solo contaba con las historias y anécdotas que le habían transmitido abuelos y tíos sin aportar ninguna prueba gráfica de ello.

La siguiente historia aun me fascino más, esta basada en la llamada Psicogenealogía una teoría que nace a principios de los ochenta de la mano de investigadores procedentes de diferentes áreas de la psicología y que podría definirse como “el estudio del árbol genealógico” de forma terapéutica. Y cuyo punto de partida sirve para poder depurar posibles pautas, actuaciones, traumas, etc que nuestros antepasados cargan sobre nosotros en la actualidad o en futuras generaciones. Evidentemente ninguna de la imágenes que apoyan está nota pertenecen a mi familia. Solo forman parte de mi árbol “idealógico”. Inventado. Las auténticas pronto colgarán de las paredes de mi salón o dormitorio. Explicando la verdad y solo la verdad de la historia a todo aquel que pregunte e interese por ellas. Así que por favor, si alguien sea por el motivo que sea, casual, intencionado o buscando respuestas que van más allá de lo establecido, se encuentra estos días de reuniones familiares cualquier objeto/os de vuestros antepasados, no dudéis en preguntar e investigar para saber de donde venís y empezar recuperar la historia de vuestra familia.

Fa unes setmanes mentre rebuscaba en un bagul dels meus avis en recerca de qualsevol peça o part de l'aixovar que em servira com punt de partida per a una nova col·lecció, em vaig trobar amb una gran sorpresa, una caixa repleta de fotos dels meus avantpassats. Vaig anar directament a interrogar al meu iaio, que amb 94 anys manté intactes molts dels seus records. I a poc a poc vam ser reconstruint i separant a familiars de parents llunyans, amics de coneguts i així per fi poder formar el meu arbre genealógic en imatges.

A l'arribar al despatx ràpidament vaig mostrar la troballa als meus companys i a l'instant van sorgir diverses històries basades en aquesta recerca i el seu posterior resultat. Una d'elles em va cridar poderosament l'atenció. Un dels meus ells s'havia "inventat" gran part de la història, en imatges, dels seus avantpassats. Gràcies a Google Imatges s'havia reconstruït un arbre "idealógic", és a dir, va imprimir i emmarque gran part d'aqueix "passat" d'alta burgesia i desdeia militar. I tot per un senzill motiu, solament contava amb les històries i anècdotes que li havien transmès avis i oncles sense aportar cap prova gràfica d'això.
La següent història encara em va fascinar més, estaba basada en l`anomenada Psicogenealogía una teoria que naix a principis dels vuitanta de la mà d'investigadors procedents de diferents àrees de la psicologia i que podria definir-se com "l'estudi de l'arbre genealógico" de forma terapèutica. I el punt de la qual de partida serveix per a poder depurar possibles pautes, actuacions, traumes, etc que els nostres avantpassats carreguen sobre nosaltres en l'actualitat o en futures generacions.
Evidentment cap de la imatges que donen suport està nota pertanyen a la meua família. Solament formen part del meu arbre "ideològic". Inventat. Les autentiques prompte penjaran de les parets del meu saló o dormitori. Explicant la veritat i solament la veritat de la història a tot aquell que pregunte i interesse per elles. Així que per favor, si algú siga pel motiu que siga, casual, intencionat o cercant respostes que van més enllà de l'establit, es troba aquests dies de reunions familiars qualsevol objecte/s de els vostres avantpassats, no dubteu a preguntar i investigar per a saber d'on veniu i començar recuperar la història de la vostra família.